Karoliina Saraste

YTM, Kokoomuksen Jyväksylän puheenjohtaja, työllisyysasiantuntija

1992

Minua kiinnostaa suomalaisten hyvinvointi ja Suomen tulevaisuus. Luotan siihen, että yhteistyöllä ja oikeilla päätöksillä Suomi saadaan oikealle raiteelle. Annetaan luovuudelle tilaa ja tehdään Keski-Suomesta vetovoimainen kulttuurin keskipiste. Luovien alojen potentiaali tulee hyödyntää jatkossa paremmin. Suomi tarvitsee osallistumista, aktiivisuutta ja kannustavan ilmapiirin, jossa työn tekeminen on aina kannattavaa ja ahkeruudesta palkitaan.

Suomi rakentuu työnteon, yrittäjyyden ja aktiivisuuden varaan ja vakaa talous siihen, että mahdollisimman moni työkykyinen pääsee töihin. Tarvitsemme myös enemmän välittämistä, positiivisuutta ja turvallisuuden tunnetta.

Toisin eduskuntaan positiivisuutta, kärsivällisyyttä, rauhallista läsnäoloa ja sydämen, jossa on tilaa luovuudelle ja kulttuurille.

Sanoisin 15-vuotiaalle itselleni, että tartu rohkeasti erilaisiin tilaisuuksiin, älä pelkää epäonnistua ja ottaa riskejä. Joskus se mitä etsii voi löytyä yllättävästä paikasta sattumalta, joten pidä mukana avoin mieli ja utelias asenne. Valjasta voimavaraksesi myös ne piirteet ja ominaisuudet, joita joku toinen pitää heikkoutena.

Nyt on oikea aika luovuudelle ja tekemisen meiningille.