Niilo Nissinen

Viestinnän asiantuntija, kouluttaja

1992

Niin pitkään kuin muistan, on julkisessa keskustelussa puhuttu kestävyysvajeesta. Suomi ikääntyy ja työikäisen väestön osuus pienenee. Menot kasvavat, tulot pienenevät. Kärsimme jo nyt useilla aloilla osaajapulasta.

Ongelma vain pahenee. Sen sijaan, että istuisimme vielä toisen vaalikauden käsiemme päällä ja tekemättä mitään, on meidän ryhdyttävä toimeen. Olen lähtenyt ehdolle eduskuntavaaleissa voidakseni olla osana ongelman ratkaisua.

Politiikassa ei riitä, että on mielipiteitä ja näkemystä. Tarvitaan myös kykyä viedä omat ajatukset käytäntöön, aina lainsäädännöksi asti. Minulla on vuosien kokemus työstä politiikassa niin kunta-, alue- kuin valtakunnan tasolla. Näkemyksen ja määrätietoisuuden lisäksi haluan tuoda tämän kertyneen vaikuttamistaidon eduskuntatyöhön ja kansakunnan palvelukseen.

Haluaisin eläköityessäni elää maassa, jossa tiedän, etteivät silloin työelämässä olevat joudu maksamaan veroja aivan kohtuuttomasti vain taatakseen allekirjoittaneelle ja sukupolvelleni hyvinvointipalvelut.

Meidän on tehtävä rakenteellisia uudistuksia, jotta välttämättömät peruspalvelut voidaan säilyttää ilman, että asetamme tulevat sukupolvet kohtuuttoman taakan eteen.