Santeri Lohi

Lakimies, OTM

1994

Tärkeitä teemoja minulle ovat sivistys, turvallisuus ja kasvu. Pienenä kansana menestyksemme pohjautuu siihen, että meillä tarjotaan maailman parasta osaamista. Suomi tarvitsee viimein koulutuksen kunnianpalautuksen. Se tarkoittaa panostuksia varhaisiin vuosiin sekä peruskouluikäisiin. Olen huolissani, että Suomessa jengiytyminen on alkanut ottaa jalansijaa. Jokaiselle nuorelle on pystyttävä turvaamaan osallisuuden kokemus yhteiskunnassa. Kasvu tarkoittaa minulle niin ympäristöstä huolehtimista kuin talouskasvun vahvistamista. Minä toisin eduskuntaan kokemusta, näkemystä ja intohimoa. Olen kokenut tekijä, jolla on näkemystä ja intohimoa kehittää yhteiskuntaa. Haluan rakentaa yhteiskuntaa, jossa jokaisella on mahdollisuus omalla toiminnallaan rakentaa omannäköisensä elämän.

Olisi hienoa, jos pääsisin kertomaan 15-vuotiaalle Santerille, että Vaajakoskeltakin voi ponnistaa töihin eduskuntaan! Nuoresta mielenosoittajastakin voi kuoriutua politiikan ammattilainen. Politiikassa ei ole tarjolla pikavoittoja – muutokset ottavat oman aikansa. Kun riittävästi uskot asiaasi, on muutos mahdollinen. Aina on mahdollisuuksia.

Nyt on oikea aika luoda mahdollisuuksia jokaiselle, jotta jokainen voi kasvaa täyteen potentiaaliinsa.