Eurovaalit 2019

Osaamisesta se on kiinni – Henna Virkkunen ehdolla europarlamenttiin numerolla 60.

Keski-Suomella on ollut oma europarlamentin jäsen kuluvalla kaudella 2014-2019. Kokoomuksen Henna Virkkusen valinta parlamenttiin oli historiallinen tilanne Keski-Suomen kannalta ja sen vaikutukset ovat olleet näkyvät.

Henna Virkkunen on parlamentin pääneuvottelijana varmistanut pääradan pääsyn EU-rahoituksen piiriin, mistä myös Jyväskylän ratayhteys hyötyy. Keski-Suomen elinkeinoelämän kannalta on ollut tärkeää, että Virkkunen on tehnyt töitä kestävän metsätalouden kehittämismahdollisuuksien ja puupohjaisten innovaatioiden eteen. Virkkunen on tehnyt töitä EU:n tutkimus- ja kehittämisohjelman vahvistamiseksi, josta Keski-Suomen tutkimus- ja innovaatiotoiminta hyötyy merkittävästi (mm. Jyväskylän yliopisto, AMK, VTT, alueen lukuisat yritykset).

Virkkunen on edustanut niin Keski-Suomea kuin koko Suomea Euroopan parlamentin suurimmassa poliittisessa ryhmässä, keskustaoikeistolaisessa EPP:ssä. Kuuluminen parlamentin suurimpaan ryhmään on auttanut siinä, että moni Suomelle tärkeä asia on saatu eteenpäin ja vaikutusmahdollisuudet ovat hyvät.

Keski-Suomen Kokoomuksen pitää tärkeänä, että MEP Henna Virkkunen valitaan jatkamaan hyvää työtään Euroopan parlamentissa. EU-vaikuttaminen on pitkäjänteistä työtä. Parlamenttiin ei kannata mennä vain käväisemään, vaan parlamentti vaatii sitoutuneita päättäjiä, joilla on valmiit verkostot ja osaaminen vaativassa työssä. Äänestäjien oikeusturvan kannalta on myös tärkeää, että parlamenttiin valittu henkilö ottaa paikan vastaan ja sitoutuu vaativaan työhön koko kauden ajaksi.

Lue lisää Hennan ajatuksia

Lisää upeita eurovaaliehdokkaitamme!