Uuden ajan turvallisuushaasteet puntarissa 22.3.

Eurooppa on usean samanaikaisen kriisin keskellä. Nopeasti kasvanut turvapaikanhakijoiden määrä, heikentynyt turvallisuustilanne, epävarmuus Britannian EU-jäsenyydestä ja edelleen jatkuvat talousvaikeudet haastavat Euroopan unionin perusteita. Samaan aikaan nykytekniikka ja kybertiedustelu luo uuden ajan turvallisuushaasteen eteemme. Miten haasteisiin tulee vastata? Miten suomalainen lainsäädäntö pysyy nopeiden muutoksien perässä?

Tule keskustelemaan turvallisuushaasteista kovan luokan asiantuntijakaartin kanssa. Tiedustelulainsäädännön kiemuroita alustaa eversti, FM Martti J. Kari. Kansainvälistä näkökulmaa alustaa Euroopan turvallisuus- ja yhteistyöjärjestön puheenjohtaja, kansanedustaja Ilkka Kanerva sekä europarlamentaarikko Henna Virkkunen. Tilaisuuden avaa Kokoomuksen puheenjohtaja Alexander Stubb.

Paikka: Dynamo, auditorio (Piippukatu 2-3, Jyväskylä)

17.30 Kahvitarjoulu

18.00 Tilaisuuden avaus
Puheenjohtaja Alexander Stubb

18.05 Kybertiedustelu ja lainsäädäntö
Eversti, FM Martti J. Kari

18.30 Ulko- ja turvallisuuspolitiikka
Kansanedustaja Ilkka Kanerva

18.45 Turvallisuuspolitiikka ja Eurooppa
MEP Henna Virkkunen

19.00 Paneelikeskustelu
Osallistujat: Henna Virkkunen, Ilkka Kanerva, Martti J. Kari

20.00 Tilaisuus päättyy

Kansallisen sivistysliiton (Kansio) ja Kokoomuksen kansainvälisen verkoston kevään yhteiset keskustelutilaisuudet pohjustavat puoluekokoukseen valmisteltavaa ulko- ja turvallisuuspoliittista asiakirjaa.