Omalääkärimallilla toimivampaa terveydenhuoltoa
Mielipidekirjoitus Keskisuomalainen 13.12.2024 Omalääkärimalli on ratkaiseva askel kestävämmän terveydenhuollon takaamiseksi. Hallituksen selvitykset ja Oulussa tehty kokeilu ovat osoittaneet, että omalääkärimalli parantaa potilastyytyväisyyttä, hoidon laatua ja tehokkuutta. Nyt olisi korkea aika ryhtyä suunnittelemaan ja toteuttamaan, miten omalääkärimalli voidaan ottaa Keski-Suomessa käyttöön. Keski-Suomessa olisi hyvä ottaa mallia Oulun onnistuneesta kokeilusta, jossa omalääkärimalli pilotoitiin pienellä alueella ja tarjottiin…